شروع به کار حسابداری در شرکت بدون حسابدار قسمت دوم
دومین کاری که در این شرکت ها میشود انجام داد مکاتبه کتبی یا شفاهی با دیگر شرکت ها در مورد صورتحسابها می باشد(البته یادآوری کنم این کاری که من در این دو جلسه توضیح دادم برای شرکتی می باشد که اسناد آن به صورت کلی از نرم افزار حسابداری پاک شده است )معمولا هر شرکت فروش های رسمی دارد که آن ها را در اظهارنامه رد نموده و گزارشات فصلی را نیز تکمیل نموده است پس دو سایت مالیات برای دست یابی به اطلاعات خرید و فروشمون تا حدودی کمک هایی انجام میدهد.حال باید بعد از ان که مشخص شد به چه شرکت هایی فروش داشته ایم آنها را با شرکت مد نظر هماهنگ نموده تا بتوانیم واریزی های شرکت مد نظر را در صورتحساب بانکی پیدا کرده وآن را اصلاح نماییم .(همان حساب موقت که در جلسه قبل توضیح دادم) با این کار تا حدودی حساب فروش ما تکمیل و تا حدودی نیز حساب بانک ما را تکمیل می نماید.